تریبون آزاد بچه های کامپیوتر علم و فرهنگ

دانشجویان کارشناسی ناپیوسته کامپیوتر دانشگاه علم و فرهنگ ورودی 1389

تریبون آزاد بچه های کامپیوتر علم و فرهنگ

دانشجویان کارشناسی ناپیوسته کامپیوتر دانشگاه علم و فرهنگ ورودی 1389

کی به کیه


با تماشای این عکس، سال‌ها ذهن دانشمندان مشغول چند پرسش شده است:

1. کدام دانش‌آموز خسته و خواب‌آلوده به نظر می‌رسد؟

2. کدام‌ها دو قلو هستند؟

3. چند خانم در این عکس دیده می‌شوند؟

4. چند نفر از حاضران در تصویر، خوشحال هستند؟

مفهوم اینرسی تفکر در این تصویر و حل کردن مساله مربوط به هر یک از پرسش‌ها، موضوع جالبی است. شما چه جوابی برای این 4 سؤال دارید؟


منبع

اینرسی تفکر: صراحت صورت مساله

فرستنده چنین روایت کرده است:

مردی در مسابقه معروف تلویزیونی اطلاعات عمومی شرکت کرد و تلاش داشت جایزه 1 میلیون دلاری آن را ببرد.

پرسش‌ها چنین طرح شدند:

1. جنگ 100 ساله جقدر طول کشید؟

الف. 116 سال    ب. 99 سال    پ. 100 سال   ت. 150 سال

او در پاسخ به سؤال تردید دارد.

2. کلاهای پاناما در چه کشوری تولید می‌شوند؟

الف. برزیل    ب. شیلی    پ. پاناما    ت. اکوادور

او با خجالت از تماشاگران حاضر در استودیو کمک می‌خواهد.

3. روس‌ها در چه ماهی انقلاب اکتبر را جشن می‌گیرند؟

الف. ژانویه    ب. سپتامبر    پ. اکتبر    ت. نوامبر

در پاسخ به سؤال ابهام دارد و نگاهش به حاضران در استودیو است.

4. نام شاه جورج ششم چیست؟

الف. ادر    ب. آلبرت    پ. جورج    ت. مانوئل

شرکت‌کننده درخواست می‌کند یکی از فرصت‌های برنامه برای حذف یک پاسخ نادرست به او داده شود.

5. نام جزایر قناری در اقیانوس آرام از کدام حیوان برگرفته شده است؟

الف. قناری    ب. کانگارو    پ. توله‌ سگ    ت. موش

با این پرسش، او از ادامه مسابقه انصراف می‌دهد.


برای پاسخ به این کنجکاوی‌های تاریخی اول پاسخ‌ها را مرور می‌کنیم: 1. جنگ صد ساله، 116 سال طول کشید (از 1337 تا 1453 میلادی) 2. کلاه پاناما در اکوادور تولید می‌شود. 3. انقلاب اکتبر، در ماه نوامبر  جشن گرفته می‌شود. 4. شاه جورج، آلبرت نام داشته که پس از رسیدن به مقام پادشاهی، به جورج تغییر نام می‌دهد. 5. توله سگ. نام لاتین آن Insularia Canaria است.

این مثال ساده بهانه و نمونه خوبی است برای درک مفهوم اینرسی تفکر. پدیده‌ای کاملا عادی که جریان تفکر خلاق را متوقف می‌کند. از این نگاه بدیهی است که جنگ 100 ساله باید 100 سال طول کشیده باشد. یا نام جورج، جورج باشد! اینرسی تفکر خیلی راحت به ما تحمیل می‌کند که به جای فکر کردن به پشت پرده موضوع، آن چه همان اول به نظر می‌رسد را بپذیریم و بر آن اصرار ورزیم.


منبع


دانلود Visualizer جدید و زیبا

حتما تا به حال این visualizer ها رو تو ویندوز دیدین


ادامه مطلب ...

وقتی کودک بودم...

 

 

وقتی کودک بودم فکر می کردم زندگی ...  

                                           مثل تمرهندی ترش است و خواستنی! 

 

 وقتی کودک بودم فکر می کردم آدم ها ... 

                                          مثل شکلات شیرین و چسبناک هستند! 

 

 وقتی کودک بودم فکر می کردم خوشبختی ... 

                                         یک اسباب بازی است  

                                             و من باید با التماس آن را از پدرم بخواهم ..

       

 کاش هنوز کودک بودم!  

 

کودکی ، فرشته ای است که به موازات رشد پاها ، بالهایش تحلیل می رود.

تکنولوژی در آینده

سوالی که بین خیلی از ایده پردازان مطرح شده اینه که آینده تکنولوژی چی می شه ؟

ما داریم به کجا می ریم ؟

مسئول این نابسامانی ها کیه ؟

جان آینده مک رو پیش بینی کرده . جان جان خواهش می کنم

- بله بله خواهش میکنم hi-tech جان شما می تونید منو اینجا ببینید با حجم ۴.۵ مگ